SSG2003

Titel

Service Level Agreement – avtal om servicenivå för tekniska enheter

Orientering

Denna guide används som ett stöd vid framtagandet av avtal för servicenivå mellan avdelningar på en anläggning eller mellan anläggning och leverantör.

Guiden innefattar även en mall för att mäta nöjdheten mellan parter.

Ett SLA ämnar att klargöra förväntat åtagande och uppfyllelsegrad för bibehållande av överenskommen nivå av tillgänglighet mellan parter. Exempelvis kan drift- och underhållschefer med en sammanställning av samtliga sina SLA se och budgetera för vad som krävs i form av kapital och tid, om det krävs dedikerad personal samt vilken kompetens som kan behövas.

Översyn av befintliga avtal bör göras så snart förändring sker, exempelvis efter ny årsplanering, budgetarbete eller ändrad produktionstakt.

SSG-nummer
SSG2003
Aktuell utgåva
1
Publicerad
2025-04-14
Granskad
2025-04-14
Status
Aktuell
Teknikområden
U
Teknikgrupper
A4 - Allmänna leveransbestämmelser
Typ
Guide
Pris
1220 kr

Ansvarig kommitté

Förhandsgranskning

Förhandsgranska dokumentet SSG2003.

Filer

2003_1.pdf Huvuddokument 1220 kr
2003B1_1.xlsx Redigerbar bilaga 750 kr

Du är inte inloggad. Klicka här om du vill teckna ett abonnemang där denna standard ingår.