SSG2003
Titel
Service Level Agreement – avtal om servicenivå för tekniska enheter
Orientering
Denna guide används som ett stöd vid framtagandet av avtal för servicenivå mellan avdelningar på en anläggning eller mellan anläggning och leverantör.
Guiden innefattar även en mall för att mäta nöjdheten mellan parter.
Ett SLA ämnar att klargöra förväntat åtagande och uppfyllelsegrad för bibehållande av överenskommen nivå av tillgänglighet mellan parter. Exempelvis kan drift- och underhållschefer med en sammanställning av samtliga sina SLA se och budgetera för vad som krävs i form av kapital och tid, om det krävs dedikerad personal samt vilken kompetens som kan behövas.
Översyn av befintliga avtal bör göras så snart förändring sker, exempelvis efter ny årsplanering, budgetarbete eller ändrad produktionstakt.
SSG2003 Aktuell utgåva
1 Publicerad
2025-04-14 Granskad
2025-04-14
Aktuell Teknikområden
U Teknikgrupper
A4 - Allmänna leveransbestämmelser
Guide Pris
1220 kr
Ansvarig kommitté
Förhandsgranskning
Förhandsgranska dokumentet SSG2003.
Filer
Verifiera dina uppgifter
2003_1.pdf | Huvuddokument | 1220 kr | |
2003B1_1.xlsx | Redigerbar bilaga | 750 kr |
Du är inte inloggad. Klicka här om du vill teckna ett abonnemang där denna standard ingår.